Marketing & Communicatie

Marketing & Communicatie

Wil jij leren hoe je Adwords gebruikt én laat renderen? Of ontdek je liever hoe je wervende teksten schrijft die écht verkopen? Dan is een van onze marketing- en communicatieopleidingen de ideale start om jou in deze dynamische en creatieve wereld te lanceren!

Aan de hand van onze praktijkgerichte cursussen leer je alle kennis die je nodig hebt om op een succesvolle manier carrière te maken in deze sector. Zet jij binnenkort een Fashion Blog op poten die binnen de kortste keren de talk of the town is? Of organiseer je liever succesvolle events die nog dagenlang over de tong gaan? Dankzij onze opleidingen is het allemaal mogelijk.

Kies uit een van onze thuislessen, Virtual Classes en groepscursussen jouw favoriete opleiding en schrijf jezelf in. Zo start je meteen met een nieuw hoofdstuk in jouw carrière.


All subcategories within a category Marketing & Communicatie

Communicatietechnieken

Communicatietechnieken

5 homestudies, 11 group courses, 11 virtual classes

Digital Content management

Digital Content management

3 homestudies, 5 group courses, 7 virtual classes

Digital marketing

Digital marketing

2 homestudies, 5 group courses, 8 virtual classes

E-commerce

E-commerce

5 homestudies, 7 group courses, 9 virtual classes

Marketingtechnieken

Marketingtechnieken

5 homestudies, 5 group courses, 7 virtual classes

Personal branding

Personal branding

3 homestudies, 6 group courses, 7 virtual classes

Sales

Sales

3 homestudies, 1 group course, 5 virtual classes

Social Media marketing

Social Media marketing

4 homestudies, 8 group courses, 11 virtual classes


Be sure of your future!

Als je een carrière in de communicatiesector of marketing wil beginnen, vind je makkelijk een vacature die bij je past. Door de verschillende niches in de markt, zoals bijvoorbeeld digital marketing, B2B-marketing of copywriting, heb je de kans jezelf bovendien voortdurend bij te scholen en jezelf een competitief voordeel te geven binnen de sector.

Werken in marketing is ontzettend belonend. En dat lijken studenten van jullie school te snappen. Stuk voor stuk zijn het enthousiastelingen die heel wat nieuwe en frisse ideeën naar voren schuiven. Beter nog: ze bezitten de achterliggende kennis, staven hun ideeën daarop, en zorgen ervoor dat klanten hun het vertrouwen geven om hun job uit te voeren. En vertrouwen geven, dat loont. - Employer speaks

Communicatie- en marketingopleidingen

Trends

In de wereld van marketing blijf je je concurrenten best een stapje voor door je bij te scholen. Het internet en sociale media hebben de sector op zijn kop gezet. Alles evolueert in een razendsnel tempo en jij wordt de specialist die altijd mee is.

Marketing & Communicatie, 100% of the time

De voortdurend technologische veranderingen en ontwikkelingen hebben een grote impact op de marketing- en communicatiesector. Als specialist wordt er van jou verwacht dat je je voortdurend bijschoolt zodat je up-to-date blijft. Alleen zo onderscheid je jezelf op de arbeidsmarkt. Een enorme troef aan deze onderwijsinstelling is dat de cursussen gegeven worden door professionals die op het moment van lesgeven actief zijn in de sector. Zo blijven ze inhoudelijk relevant en aangepast aan actuele ontwikkelingen.

Zelf ben ik al een jaar freelance marketeer. Ik werk voor verschillende klanten die allemaal andere doelstellingen hebben. Daarbij merk ik vooral dat je een brede waaier aan vaardigheden en kennis nodig hebt om echt succesvol te zijn. Ik geniet ervan om dingen te leren in de les en dan meteen toe te passen. Het is mooi om te zien hoe alles gewoon écht werkt. - Ex-student speaking

Thomas Verlinden
Thomas Verlinden

Medewerker Belenus

We merken dat heel veel studenten de switch willen maken naar een carrière in marketing. Gelukkig staat een groot deel van de werkgevers open voor kandidaten die uit een andere sector overstappen. Ze brengen tal van ervaring en kostbare kennis met zich mee.

Nice to know

  • Volgens onderzoek is 58% van de marketeers van plan om de productie van content met tenminste 25% te verhogen.
  • Ongeveer 1 op de 3 marketeers wil de gebruikservaring binnen zijn of haar organisatie verbeteren.
  • Wist je dat artikelen met afbeeldingen ongeveer 94% keer meer worden bekeken door de consument?
  • Social media is enorm belangrijk in marketing: meer dan 90% van de mensen maakt er gebruik van.